czwartek, 15 listopada 2012

KREM Z POMIDORÓW SUPER GĘSTY

Kochani!
Dzisiaj wzięły mnie smaki na mega pyszną zupkę- krem pomidorowy. Tradycyjna pomidorówka już dawno mi się znudziła i szukałam smaku, który byłby prawdziwie mój. Cieszę się, że go znalazłam:-)
Potrzebne będą:

1 duża lub 2 małe cebule
2 duże ząbki czosnku
2 łyżeczki oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego 
2 szklanki wody 
pół kostki rosołowej
4 średnie marchewki
2 duże pomidory
tomata pomidorowa (pół kartoniku) lub sok pomidorowy
sól, pieprz
bazylia (najlepiej świeża, ale może być w proszku)
odrobina chili (2 szczypty)
odrobina słodkiej papryki (pół łyżeczki)

Cebulę i czosnek obrać, pokroić w drobną kostkę. Na rozgrzaną oliwę wrzucić najpierw cebulę, zarumienić i dorzucić czosnek. Przesmażoną cebulę z czosnkiem wrzucić do garnka z wodą, dorzucić kostkę rosołową. Dodać obraną i pokrojoną w duże kawałki marchewkę. Jak marchewka zmięknie można dorzucić obrane ze skórki (wcześniej należy je zatem sparzyć) i pokrojone w kostkę pomidory. Po ok 15 minutach do garnka wlać tomatę pomidorową lub sok, a pod koniec gotowania wszystko przyprawić: solą, pieprzem, bazylią, chili i papryką słodką. Jeżeli zupa okaże się zbyt kwaśna można dodać pół łyżeczki cukru. Na końcu wszystko zblendować blenderem na gładki krem. 

Można przyozdobić zupę kawałkami mozarelli i kleksem jogurtu naturalnego (jak u mnie na zdjęciu).
Podawać z brązowym ryżem, pełnoziarnistym makaronem np. świderki lub grzankami z pełnoziarnistego chleba.
POZDRAWIAM



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz